Krups Nespresso Citiz & Milk XN7106

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups Nespresso Citiz & Milk XN7106 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

TeeVeeGee 09-06-2013

Nu ongeveer anderhalf jaar in het bezit van deze machine. Tijd voor een weloverwogen review na, mijns inziens, een langdurig gebruik.

Smaak: Er zijn veel officiële Nespresso varianten verkrijgbaar voor deze machine, met daarbij de tijdelijke actiesmaken. Heb zelf ook de D.E. varianten geprobeerd, maar de smaak hiervan was voor mij persoonlijk een stuk minder (grote gelijkenis met de smaak van Senseo koffie (heb ik voorheen jaren gedronken)). Prijs is al in andere reviews aan gerefereerd; gemiddeld 40ct per kopje. Enkel via internet of bijenkorf verkrijgbaar.

Mogelijkheden/gebruiksgemak: Het apparaat doet wat het moet doen. Koffie/espresso zetten. Kan enkele per kopje koffie zetten, maar is redelijk snel dus geen probleem bij meer kopjes achter elkaar. Heb ´m nu een keer ontkalkt (2 zakjes ontkalker voor +/- 5 euro te koop van Nespresso.....Is gewoon citroenzuur). Meestal spoel ik ´m na koffie zetten nog eenmaal door met water om ´m schoon te houden (dit houdt de smaak ook beter)

De melkopschuimer (gebruik zelf houdbare halfvolle melk; kleine pakjes melk zijn goed voor +/- 2 kopjes) werkt zeer makkelijk. Houdt er wel rekening mee dat het schuim er met een spatel o.i.d. (hout/kunsttof i.v.m. "anti-aanbak" laag) uit geschept moet worden. Daarnaast is het ook zo dat je alleen per kopje melk kunt opschuimen en niet voor meerdere kopjes. Als er meer cappuchino´s worden gemaakt spoel hem dan tussendoor (na 2 keer opschuimen o.i.d.) om met koud water, anders wordt het onderin wat te warm en gaat daar melk aankoeken en schuimt het minder goed op.

Vormgeving: Ik vind ´m mooi; ziet er solide gebouwd uit.

Duurzaamheid: nog geen problemen gehad (afkloppen!)

Conclusie: prima apparaat wat mij betreft. Kleine puntjes bovengenoemd.

pechvogel 19-11-2012

Nespresso, What Else? Inderdaad, want Nespresso cups is de enige koffie die je in dit apparaat gebruiken kunt. Reken even mee, met ca 35 cent voor een cupje Ristretto van 7 gram is dat 25 euro per pond. Een cupje Decafeinato weegt maar 4 gram en kost dus dik 43 euro per pond.

Goudgeld wordt hier verdiend. Gelukkig is het patent nu verlopen en zullen bijvoorbeeld supermarkten met hun goedkope variant kunnen komen.

Op deze manier koffie drinken is leuk voor "erbij". ś Ochtends gewoon een mok oploskoffie, ś middags of śavonds na het eten je Nespresso.

Ik heb wel wat vraagtekens bij dit koffiesysteem.
Zo zit de koffie in aluminium cupjes. Er zijn onderzoeken geweest die een verband tussen aluminium en dementie aantoonden.
Ik maak mij zorgen....

Ook wordt aangemoedigd de gebruikte cupjes weer in te leveren. Een recyclebag kost 5 cent bijdrage aan deze aluminium berg. Belangrijk, want aluminium kun je niet zomaar met een magneet van het huisvuil scheiden. En je gebruikte cupjes kun je niet overal inleveren.
Wil ik dat wel?

Verder is de koffie niet zo heet als uit de machine op het werk. Je moet je koffieglas echt voorverwarmen met heet water. Moeilijk allemaal voor iets wat in 2 slokken op is.

Deze Krups is mooi, makkelijk schoon te houden en is makkelijk te bedienen. Achter de knoppen zit een computer, waarmee vele instellingen te programmeren zijn.

Kortom, Nespresso is een sjiek lifestyle idee dat je volledig aan Nespresso koffie verplicht. Met het apparaat kun je zonder die cupjes niets. Dus zoals gezegd, een kostbare hobbie, maar leuk voor erbij.

Boneka 20-11-2012

Mooie review, maar je punten zijn wel erg laag. In de beschrijving staat duidelijk dat je het glas/beker moet voorverwarmen. Dit kun je gemakkelijk doen met een van de 2 knoppen. Daarna ga je bij een cappuccino de melk verwarmen. Koffie erin en dan de melk met suiker. Dan heb je een perfecte cappuccino en bovendien heet.

Het patent is welliswaar afgelopen maar er strijd een verwoede oorlog tussen DE en Nespreso. De DE cupjes hebben zo ver ik kon zien geen alu.cupjes maar is de smaak wat minder, maar wel goed dat u hier aandacht aan besteedt. Vreemd vond ik dat u naast het lage punt qua smaak ook een laag punt geeft voor de mogelijkheden. Je kunt er 5 verschillende bakken mee maken met tig smaken. Alleen gewone koffie met bonen is er niet bij. Maar daarvoor gebruik ik ook een normaal koffiezetapp.

MarjoleinR 16-07-2012

Wehebben de Citiz nu meer dan twee jaar in gebruik. Althans, we hebben vorig jaar de machine moeten vervangen. Het apparaat lekte meer dan dat het koffie gaf. De klantenservice gebeld: volgens hen was deze 'lekkage' nog binnen de normen dus ondanks dat de garantie nog niet was verlopen wilden ze het apparaat alleen repareren tegen een kostprijs van 120 euro. Omdat we d koffie toch wel heel erg lekker vonden maar een nieuwe machine gekocht. We waren dan wel 7 euro duurder uit dan laten repareren maar dan hadden we weer een machine die vast jaren mee zou gaan.
Helaas, vandaag een nieuwe melkopschuimer moeten kopen. De teflolaag was op twee plaatsen helemaal verdwenen waardoor roest de melk vervuilde. Volgens de mevrouw van Nespresso was de roest ontstaan doordat we halfvolle melk gebruikte. Dat moest volle melk zijn want de was vetter en dat was beter voor de teflon (sic!).
Het is dat de melkopschuimer zo uitstekend zijn werk doet, ander zou ik daar niet na een jaar weer 52,50 euro voor hebben uitgegeven.
Conclusie, het apparaat is net als de koffie: (te)duur maar een betere heb ik niet kunnen vinden.

Boneka 18-07-2012

Je vult duurzaamheid 1 in, maar ik denk eerlijk gezegd dat je er niet goed mee omgaat. Het klopt inderdaad dat je houdbare melk moet kopen (met die bekende vlag). Na gebruik vul je hem gelijk met water (liefst warm). Een sopje bij de afwas en goed borstelen zonder schuurmiddel. Ik gebruik meestal gewoon de afwasborstel in een sopje. Nooit geen problmemen mee gehad en ik heb het ding al ruim 2 jaar. Altijd schoon zelfs nadat ie een keer licht was aangebrand.

Dan lees ik ook nog iets over lekkage? Wat lekt er dan? En maak je hem wel eens schoon met speciaal spul? Overigens garantie is garantie zelfs na 2 jaar heb je wettelijke garantie, dus ook dat had ik nooit gepikt. Maar ik krijg sterk de indruk dat je iets fout doet bij het gebruik. Met name bij het schoonmaken.

simon 2012 23-06-2012

Na ruim 2 jaar helaas afscheid genomen van onze Krups XN 7106. Hij begon te lekken en ontkalken heeft niet geholpen. Rearatie kost iets van 120 euro. Ben verder tevreden over het apparaat maar had verwacht dat het apparaat langer mee zou gaan. Na 2 jaar ging bij ons de melkkoker aankoeken.

Omdat er momenteel een actie loopt van Nesspresso hebben wij nu net een Delonghi Lattisima+ aangeshaft (50 euro retour).
Melk is wel iet minder stevig maar met 1 druk op de knop heb je de kofie met melk die je wil, erg grappig.

roanski 25-08-2011

-----------Update review, 25-8-2011----------
Prima apparaat met heerlijke koffie. Nu precies een jaar in ons bezit. Melk opschuimer is handige accesoire en is eenvoudig te reinigen. Al met zijn we er zeer tevreden mee tot een week geleden. Helaas is, wij gebruiken de originele cups, er lekkage ontstaan aan de binnenkant vlak voor de perforatie van de cups.
Nespresso meldt dat komt omdat we grote koppen met espresso-smaken hebben gebruikt.
Advies van Nespresso-club is om de knop voor espresso tweemaal achter elkaar te gebruiken om grote koppen te maken.
Dit was mij niet bekend. We gaan het komende week proberen. De lekkage zou dan moeten stoppen...

------------1e review, 5-9-2010-----------
Uiteindelijk de overstap van Senseo gemaakt. Ondanks de hogere kosten per kop, ben ik zeer tevreden over de keuze. Het apparaat geeft hete bakjes koffie en smaak is prima. Maakt alleen wat meer herrie.
De melkopschuimer is fantastisch, werkt goed. Makkelijk te reinigen en de gardetrjes komt en los in.

Flowergirl 10-07-2011

Ik heb deze machine een paar dagen in huis en ben enthousiast! Lekkere koffie, super goede melkschuimer, waar je goed (en gemakkelijk) schuim mee krijgt. Nadat ik de reacties had gelezen over koude koffie met melk, was ik hier wel een beetje huiverig voor, maar ik heb nergens last van. Heerlijke koffie verkeerd en cappuccino's gemaakt.
Ik vind het apparaat zeker een aanrader!

chilly 12-06-2011

Update

Ook na bijna een jaar zijn we tevreden over deze machine. Probleemloos alleen de prijs van de Koffie cups blijf ik belachelijk duur vinden.

dot 19-12-2010

Ik drink de koffie bij familie, heerlijke smaak, super opgeschuimde melk, maar inderdaad lauw!!!
Dit maakt dat ik de machine voor geen goud zou willen hebben. Alleen om de te lage temperatuur. Echt jammer!

Happinez 05-12-2010

Ik heb deze net binnen en spijt als haren op mijn hoofd. Hoe kan iedereen hier beweren dat hij 'hete bakken koffie' geeft?! Ik begin bijna aan mezelf te twijfelen, maar de koffie is warm en direct drinkbaar (je hoeft niet te blazen) en met een cappuccino kan ik het laatste restje helemaal laten staan, want dat is dan gewoon koud.

Ik hoor graag van anderen hierover.

deverkoper 06-01-2012

ooit wel eens gehoord van het voorverwarmen van het kopje?. Wanneer dit niet gebeurd is de koffie inderdaad niet heet

Gert-Jan2008 03-08-2010

Voorheen had ik een senseo. Dit is een enorme stap vooruit. Heerlijke koffie, de melkopschuimer is echt super. Het apparaat werkt prima. Moest alleen wennen aan het brommende geluid die het apparaat maakt wanneer je koffiezet. Ik denk dat dit normaal is. Het design is prachtig.

tip: Het is echt een aanrader om het welkomstgeschenk (box) aan te schaffen. Kan bij de bijenkorf of online. Je krijgt dan een box vol met cups met een mooie presentatie doos.

Overigens loopt in 2012 het patent op de cups af en zullen deze waarschijnlijk goedkoper worden.

Nieuw023 16-04-2010

Dit apparaat is werkelijk geweldig. De combinatie met de geïntregeerde melkopschuimer is ideaal. Door de hoge druk van 19Bar, komt de smaak van de verschillende variaties koffie (espresso en lungo) volledig tot zijn recht, wat te proeven is.

Het aanbod is zodanig dat er voor iedereen wel een favoriete smaak tussen zit.

Gebruik volle melk voor dik en compact schuim en halfvolle melk voor wat luchtiger schuim met een "zachte" volle smaak. Combineer dit met de espresso smaken met cijfer 10 of 9 om de lekkere koffie smaak te behouden.

Ik vind de espresso's met smaak cijfer 4 heerlijk. Evenals de Fortissio en Vivalto Lungo's en de cafeïnevrije Decaffeinato Intenso en Lungo.

Bestel 200 cups via Internet dat scheelt bezorgingskosten.

Noa1968 25-02-2010

Geweldig apparaat, super koffie. Koffie zetten is eenvoudig, melkschuim is wat mij betreft perfect, heerlijke espresso (de meeste soorten in ieder geval) en cappuccino. Melkschuim is goed, goede verhouding tussen melkschuim en warme melk. Senseo na jaren gebruik is naar de schuur verplaatst...

Eén nadeel is wel dat de capsules alleen maar via de Espresso club te bestellen zijn, via de internet en in de eerste keer telefonisch, je kunt ze dus niet gewoon bij de supermarkt halen. Als je niet op tijd besteld moet je dan even het oude apparaat weer gebruiken…

Het apparaat is 2 maanden in ons bezit.

Wim Stal 16-02-2010

Wij hebben het apparaat nu een maand in ons bezit.
Een kop koffie maken gaat prima en eenvoudig. Espresso,lungo, latte macchiato of capuccino.
Het valt me op dat de koffie in onze door de winter gekoelde keuken, niet echt warm wordt.
Dit lossen we op door de koffie tien seconden in de magnetron na te verwarmen.
Overkoken is m.i. onmogelijk; het is bij ons wel voorgekomen dat er teveel melk in de opschuimer zat, waardoor hij overstroomde. Er moet inderdaad houdbare volle melk gebruikt worden voor een optimaal resultaat.
De uiteindelijke smaak vind ik nog steeds subliem.
Een lungo is al echt een pittig bakkie, maar een espresso is echt een espresso: loeisterk!!

bikkel1967 24-12-2009

geweldig apparaat en helemaal super is om er je chocolademelk in de melkopschuimer te verwarmen, gwoon tot het eerste streepje vullen en echt super lekker :-)

Frank1967 17-12-2009

Tja, dit apparaat had ik veel eerder moeten kopen. Koffie is super en voldoende heet. We experimenteren er lustig op los met alle smaakjes. Hierbij houden we ons niet altijd aan de richtlijnen van Nespresso, maar so what? We merken wel dat de sterkere cups de beste latte's (lungo knop) en capuchinos maken (espressoknop). Maar goed wij houden van sterke koffie.

Gelijk maar bij de Nespresso club de grote probeerdoos met 250 cups erbij besteld.

de melkopschuimer werkt ook heel goed. In de winkel probeerde de verkoper naar een veel duurder apparaat van DeLonghi te praten met als voordeel dat deze automatisch latte's en capuchino's maakt. Maar ik dacht juist dat de aparte melkopschuimer als groot voordeel had dat hij simpel schoon te houden is. Dit blijkt in de praktijk ook een goede inschatting te zijn geweest.

Eigenlijk is er maar 1 'nadeel' Er komen opvallend veel vrienden langs wandelen en een kopje koffie slaan ze niet af.

Al met al zijn deze koffiemachine (183 euro BCC) en koffie hun geld dubbel en dwars waard.

anna-marie 17-12-2009

Gewelig apparaat, geen enkele moeite met bediening, heerlijke koffie en de melkschuim is in een woord GEWELDIG ! (en niet te vergeten: melkschuimer heel makkelijk schoon te maken !)
Heb hiervoor cafe latte van Senseo gekocht, maar viel erg tegen, veeel moeilijker schoon te maken, geen dikke en geen stevige schuim, dus deze Krups is een ware verademing !
Apparaat stevig (niet zo'n plastic geval als Senseo latte).Ik ben van nature kritisch maar dit is een echte aanrader!

annemarie123 24-11-2009

Mijn 9 jaar oude nespresso apparaat met stoompijpje om melk op te schuimen had het begeven, en ik koos voor deze maar dan in het zwart (identiek model van Magimix).Wat een super apparaat! Eenvoudig te bedienen, heerlijke koffie (ook heet genoeg) en vooral een melkopschuimer die echt doet wat hij moet doen en makkelijk schoon te maken is. Mijn apparaat is hoogglans zwart, de melkbeker is mat zwart zodat je vingerafdrukken niet ziet. Het geheel ziet er fraai uit, ik weet alleen niet of het rekje waar het kopje op staat met lekbakje en opvangbakje zo degelijk is (dit moet er elke dag af om te legen,ziet er uit dat er na 1 keer vallen zo een stukje af kan breken). Nespresso heeft deze maanden een geld terug aktie van 50 euro, ik kon de zwarte Magimix niet in een internetwinkel vinden dus heb hem in een reguliere huishoudzaak gekocht voor 200 euro,daar gaat dus nog 50 af.

mroovers 07-11-2009

Heerlijke koffie, zowel espresso, capuccino of een lungo! Erg gemakkelijk te zetten door het capsule systeem en met de melkopschuimer ernaast natuurlijk de ideale combinatie. Enige aantekening die ik zou kunnen plaatsen is de hoeveelheid losse onderdelen die je schoon moet houden (waterreservoir, melkopschuimbeker + accessoires, opvangbakje capsules, lekbakje capsules, lekbakje koffie + rooster...) Maar zeker de moeite waard en nog niets vergeleken bij een 'koffiemaler'. Capsules inderdaad alleen via internet of Bijenkorf, maar wel een mooie presenteerdoos als welkomstgeschenk en gratis verzending.

despecialist 11-10-2009

Heb de Krups net een paar dagen in huis, en hij is geweldig! Nooit lekkere koffie gehad, ook niet in een koffiehuis. Melkschuimfunctie is zeer geslaagd. Kind kan de was doen.

Pachnoda 07-09-2009

Super apparaat never nooit meer senseo.
Degelijk en makkelijk apparaat ik ben er zeer tevreden over en makkelijk schoon te houden.
Ik drink al jaren nespresso en het is gewoon de beste koffie.
De capsules zijn makkelijk te bestellen via internet.
En je koffie blijft vers in zo'n capsule, trek maar eens een zak senseo open na een paar dagen drink je oude koffie.

bjlmertens 26-08-2009

SUPER apparaat. Maakt heerlijke espresso en cappucino. Melkschuim is altijd super, goede verhouding tusssen melkschuim en warme melk. Ook de koude schuim is heerlijk voor een ijs-koffie. Makkelijk in gebruik en schoonmaak. En het apparaat ziet er super uit, een eye-cather voor in de keuken. De koffie is duurder dan de pads en alleen via internet of bij bepaalde Bijenkorfs te krijgen. Maar de keuze is super en de kwaliteit/smaak veel beter dan bij de pads. Ik kan hem alleen maar aanbevelen!

Marisje 09-07-2009

Een fijn apparaat!
Je hebt zo een lekker kop cappucino gemaakt.
De schuim die hij maakt is serieus echt dik!!! Warme of koude schuim voor een ice-cappucino, krijgt er een mooie doos met 16 capsules bij, uitleg van smaak in een kleine ordner. Een expresso kopje met schotel en een latte macchiato glas zit er ook bij. Gekocht bij Radio Modern via internet geen verzendkosten.
Leuk om alle smaaktjes van de capsules uit te proberen, vanmiddag naar de Bijenkorf gegaan voor onze favorieten.

marwille12 22-05-2009

Bij Makro dit toestel aangeschaft.Via Nespresso 50 Euro retour. Zeer degelijk toestel en met optimaal gebruikers gemak door eenvoud. Gebruikte capsules vallen na gebruik automatisch in afval bakje.16 verschillende smaken koffie te bestellen prijs variert tussen 31 en 37 euro cent p/st. Onder de 200 stuks verzendkosten te betalen. Koffieprijs is duurder dan b.v. Senseo. Daar staat wel tegenover een veel betere koffie. Hoeveelheid water is persoonlijk in te stellen om de sterkte van de koffie hier op aan te passen. De automatisch melk opschuimer werkt uitstekend. De koude melk wordt opgewarmd en opgeschuimd. Er is een mogelijkheid op de melk niet op te warmen alleen op te schuimen. Het opschuimen duur ongeveer 70-80 seconden. Een kopje koffie zetten inclusief opwarmen duurt 40 seconden.
Ontkalkingsfunctie aanwezig. Al met al een goede investering voor een uitstekend bakje koofie.